Wrong German Umlaute in SQL SERVER 6.5 (NT)
Author Message
 Wrong German Umlaute in SQL SERVER 6.5 (NT)

Hi,

I have a problem with German Umlaute (?? ??). We are using SQL
Server 6.5 on WIN NT. The Umlaute don't look equal in ms query and
isql_w (win nt / 95)? Server is at ISO, ANSI-TO-OEM is off or on -
doesn't change anything. What do I have to do to get correct Umlaute
in both apps? (German Umlaute are ?? ?? ?).

Please reply via Email.

(so this is a german problem: wir sprechen deutsch im Detail, sorry)

Wie stelle ich den Server + die Clienttools so ein, da? ich sowohl im
isql_w als auch im MS query die richtigen Umlaute angezeigt bekomme
unter WIN NT / 95?

Im MS Query bekomme ich sie richtig, wenn ich sie darber eintrage,
dann sind sie aber im ISQL_W falsch. Der eingestelltem Zeichensatz im
ISQL_W (mitteleurop?isch / westlich) ver?ndern nur zwischen zwei
falschen Anzeigen.

Font CourierNew,
Zeichensatz                ?? ???
westlich                     _sT    "_"

Server Zeichensatz ist ISO, ANSI TO OEM ist ausgeschalten.

Wie stelle ich den Server oder die Clienttools ein damit ich in beiden
Anzeigen ordentliche Umlaute bekomme?

Please reply via Email.

Arne
---
Arne Krger                  |   Arne Krueger
Leiter Softwareentwicklung   |   Manager Softwaredevelopment
--
i.NET Gesellschaft fr Datenkommunikation mbH
Siemenacker 26

TEL: 0 22 22 / 95 20 76
FAX: 0 22 22 / 95 11 45

http://www.*-*-*.com/

Mon, 03 Jan 2000 03:00:00 GMT

1. sql server version 6.5 problems

2. SQLConnect behaviour (MS SQL Server 6.5)

3. PROBLEM: Accessing SQL SERVER 6.5 from 16 bit ODBC Application (VC++ 1.5)

4. ADO Update very slow against SQL Server 6.5

5. DAO vs ODBC for SQL Server 6.5

6. SQL Server 6.5/ ADO

7. Connection is busy with results - VC++ 1.52, SQL Server 6.5, ODBC

8. VC++ Enterprise boxed with MS SQL Server, Developer Edition 6.5

9. CLongBinary SQL Server 6.5 Images

10. SQLGetData Fails on Multiple Active Statement Handles with SQL Server 6.5

11. Help! CRecordset/SQL Server 6.5

12. Help - Locking issue in sql server 2k in 6.5 comp mode