information visualization
Author Message
 information visualization

Hi all,
if you are interested in information visualization or more
precisely, in the visualization of terminologies, I want to
present you a prototype that uses vrml and Java/EAI.  It's at

http://www.*-*-*.com/ ~rsch/EAI/applet.shtml

I want to spare you the details, cause most of you probably
just want to see the GUI at work. A very basic help text is
available for those who are interested in this subject.

Cheers,
Rene Schubert

PS: If it doesn't work for you, please tell me about your
      environment (OS, browser, VRML-plugin).

Mon, 02 Jul 2001 03:00:00 GMT
 information visualization
It crashed WinNT sp4, Netscape4.08, Cosmo 2.1
Red text in result box, then crash.

Quote:

> [...]

> Cheers,
> Rene Schubert

> PS: If it doesn't work for you, please tell me about your

Very very interesting.....although it crashed my Netscape (version 4.06)
CosmoPlayer 2.1 on Win98...still very cool though :-)
Sandy
http://vrml.miningco.com
Quote:

> [...]

> Cheers,
> Rene Schubert

> PS: If it doesn't work for you, please tell me about your

Hi !
Hat zwar funktioniert, aber die Query hat nicht so gefunzt und mit Socket
connection failuere oder so abgebrochen...
Kann auch daran liegen, dass ich ueber die TU Muenchen reingesurft bin; und
die haben einen ziemlich strengen Firewall. Machst Du die Abfrage ber einen
eigenen Port ? Sonst weiss ich nicht, wieso dass nicht klappen sollte, da
alles andere wie gesagt funktionierte (WinNT SP3, NS 4.05, Cosmo 2.1)
Ausserdem hat mir den Browser beim Versuch, die Seite zu verlassen,
gecrasht, aber da ich selber viel mit EAI und VRML mache ( in Krze kommt
mein VRML-Universum online ! ), weiss ich, dass das ?fters vorkommt und eher
ein Bug im EAI ist...
Viel Spass noch beim Debuggen (Nach den Fortschritten seit der letzten
ver?ffentlichen Version (die hab ich auch angeschaut) wirst Du wohl schon
noch 'ne Weile damit besch?ftigt sein...
Wofr verwendet Ihr denn das nun ? Sieht ja fast nach einem
Entity-Relationship-Modell aus, etwas vereinfacht...

Yo, muss weiter...
ciao
Norbert Schoepke

Tue, 03 Jul 2001 03:00:00 GMT

1. CFP: Information Visualization in Medicine

2. Information Visualization in Medicine (Final CFP)

3. 3D information space data visualization

4. Req: any information about retrieving register information of CPU

5. Visualization of arrays

6. Visualization, Number Theory and Linear Algebra

7. Computer Graphics, Mathematical Visualization, APL, and J - 28 FEB 94

8. Data Structure Visualization/Animation?

9. Smalltalk Geographic Visualization and Query (GIS)?

10. Creative Visualization@ WORK!

11. Visualization of (lazy) functional calculations

12. Announcement: Unix Shell Script Analysis and Visualization tool