Dialup-Adapter in VFP
Author Message
 Dialup-Adapter in VFP

Can I access my Win9x Dialup-Adapter (RAS) from VFP ?
I want to edit the settings, create and delete entrys in my Dialup-Adapter.
Using it (dial and disconnect) should be also possible !

How to do ? Is there any component (ActiveX) to do this.
Where to find or to get such an component. Great would be such stuff as
freeware !!

Thanks
Robert

Robert Friedl (Dipl.-Inf.)
Birkenweg 7a, 87459 Pfronten-Ried, Germany
Tel. & Fax: (++49) 8363 / 926758
Handy: (++49) 172 / 8377547
Internet: http://www.*-*-*.com/

Wed, 12 Feb 2003 06:37:58 GMT
 Dialup-Adapter in VFP
Hallo Robert!

WININET.DLL stellt u.a. zwei Funktion dazu zur Verfgung, die das Einw?hlen
ber Modem und das Auflegen erm?glichen. Je nach Betriebssystem erscheint
ein Dialog, der
dem Benutzer erm?glicht, weitere DF-Verbindungen anzulegen oder die
bestehenden zu bearbeiten. Es sind dies
  - InternetDial()
  - InternetHangUp()

Diese API-Funktionen sind im MSDN-Library beschrieben:

MSDN Library\
    Platform SDK\
        Web Services\
            Web Workshop\
                Networking, Protocols & Data Formats\
                    Win32 Internet Functions\
                        Overview\
                            Establishing a Dial-Up Connection to the
Internet

Ein kleines FoxPro-Beispiel dazu findest du unter
ftp://ftp.todt.at/foxpro/samples/Dial.prg (921 Bytes)

Wenn du DF-Verbindungen programmgesteuert hinzufgen m?chtest, wrde ich
dir das IEAK (Internet Explorer Administaration Kit) von Microsoft
empfehlen. Eine generelle L?sung hierfr ist nicht so einfach, weil sich die
Registry-Eintr?ge zwischen den einzelnen Platformen und Internet Explorere
Version stark unterscheiden.

Mit den besten Gr?en

Erich

--

Erich TODT

FTP: ftp://ftp.todt.at

Quote:
> [...]

> Robert

> Robert Friedl (Dipl.-Inf.)
> Birkenweg 7a, 87459 Pfronten-Ried, Germany

Wed, 12 Feb 2003 03:00:00 GMT
 Dialup-Adapter in VFP
Ich war wohl noch nicht ganz munter, als ich die vorige Antwort geschrieben
habe <g>:

Quote:
> Ein kleines FoxPro-Beispiel dazu findest du unter
> ftp://ftp.todt.at/foxpro/samples/Dial.prg (921 Bytes)

Soll natrlich hei?en:
ftp://ftp.todt.at/foxpro/samples/Dial.zip

Sorry,

Erich

--

Erich TODT

FTP: ftp://ftp.todt.at

Quote:
> [...]

die
> Registry-Eintr?ge zwischen den einzelnen Platformen und Internet Explorere

Wed, 12 Feb 2003 03:00:00 GMT
 Dialup-Adapter in VFP
On Sat, 26 Aug 2000 00:37:58 +0200, "Robert Friedl"

Quote:

> [...]

>How to do ? Is there any component (ActiveX) to do this.
>Where to find or to get such an component. Great would be such stuff as

We have a freeware version of our RAS Dialer control which will do
everything you ask except create and delete DUN phonebook entries.  It
comes bundled with SocketWrench, another freeware product of ours
which can be used to create client-server applications.  SocketWrench
and the freeware RAS Dialer control can be downloaded at
http://www.catalyst.com/products/wrench.html

We also have a commercial version of the RAS Dialer control as part of
our SocketTools Visual Edition, which will allow you to create and
delete DUN phonebook entries.  An evaluation copy of the SocketTools
Visual Edition package can be downloaded at
http://www.catalyst.com/download/visual.html

David

Sun, 16 Feb 2003 08:18:14 GMT

1. LAN Adapter Number in VFP 6.0

2. VFP 8 Cursor Adapters

3. VFP 8 Cursor Adapter

4. VFP 8.0 - Adapter Class

5. Network Dialup

6. Dialup-Networking

7. Start a dialup from Foxpro

8. FoxPro 2.5 & 2.6 /Win95 Dialup Net

9. Speed up dialup access to Foxpro Appilcation?

10. VFP8: Cursor Adapter - yet another problem

11. Cursor Adapter

12. Network Adapters App