Van Clipper overstappen naar Visual basic of Delphi ?
Author Message
 Van Clipper overstappen naar Visual basic of Delphi ?

Wie kan mij vertellen, naar welk programma ik het beste kan overstappen :
Visual Basic 5.0  of delphi 3.0 ?

Ik werk al jaren met Clipper, en wil dit nu onder de Windows-omgeving  gaan
doen. Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar Visual Basic, omdat ik al
met Visual Foxpro bezig ben geweest.

Heeft iemand al ervaring met Halcyon, Fivewin of Clip4win ?
Zelf heb ik iets geprobeerd met Fivewin en Clip4win, maar de programma's
waren niet zo stabiel als onder DOS.

Tevens zoek ik een goed naslag + voorbeelden voor Delphi 3.0 of Visual Basic
5.0 in het Nederlands, wie weet welk boek het beste is ?

Marcel

Sun, 14 Jan 2001 03:00:00 GMT
 Van Clipper overstappen naar Visual basic of Delphi ?

Sun, 14 Jan 2001 03:00:00 GMT
 Van Clipper overstappen naar Visual basic of Delphi ?
Ik denk indien je Pascal goed kan, delphi voor een groot deel beter werkt.
Zoals stand-alone exes en DLL maken.

VB5 heeft een zeer positief item en dat is het maken van custom
controls die ook weer in internet browsers op te nemen zijn etc...
Dit is een fluitje van een cent.

Oneindig mogelijkheden met VB maar VB zit erg vast aan de office produkten
 (afhankelijk van overschrijfbare OCXen etc..)

PS ikzelf heb eigenlijk geen ervaring met Delphi dit is alles wat ik ervan
weet.

Quote:
> [...]

Basic
>5.0 in het Nederlands, wie weet welk boek het beste is ?

Sun, 14 Jan 2001 03:00:00 GMT

 [ 3 post ]

 Relevant Pages

1. Van Clipper overstappen naar Visual basic of Delphi ?

2. Van Clipper naar VB

3. BASIC, VISUAL BASIC, C++, DELPHI SOFTWARE FRO CHEAP PRICE

4. COMPARE: Visual Age, Visual BASIC, Delphi ?

5. Help migrating from CLIPPER to VISUAL BASIC

6. Clipper and Visual Basic

7. visual basic and clipper - need a translation

8. Visual Basic and Clipper

9. Code converter betwen clipper and Visual Basic

10. Clipper 5.x and visual basic

11. Clipper 5.x and visual basic

12. Clipper to visual basic?